voitech blog

Jakie strony warto mieć na swojej stronie internetowej

Zainspirowany przez R Scott Jones postanowiłem dziś zaktualizować swoją stronę internetową. Dodałem do niej kilka istotnych informacji na dedykowanych stronach.

Każda strona zawiera opis, ale z mojej perspektywy. Klikając na tytuł danej strony zobaczysz, jak to wygląda u mnie. Jeśli jakaś strona nie działa, to znaczy, że zostanie dodana w najbliższym czasie.

about

Jest to strona, na której krótko opisałem kim jestem z kilku perspektyw. Bardzo rzadko aktualizowana, praktycznie wcale, bo informacje na niej zawarte raczej się nie zmieniają.

archive

Jest to strona zawierająca archiwum moich wpisów na bloga lub notatek (w zależności gdzie to czytasz), w kolejności chronologicznej, od najnowszych do najstarszych. U mnie jest ona aktualizowana automatycznie, to znaczy, że wpisy od razu pojawiają się na liście.

Widziałem tą stronę u zaledwie kilku innych twórców, sam nie wiem czemu nie jest bardziej popularna.

blogroll

Na tej stronie znajdują się linki do innych twórców, których treści konsumuję regularnie i polecam. Też nie jest zbyt popularna. U mnie w trakcie budowy...

colophon

To swego rodzaju zbiór informacji o danym dziele. Można powiedzieć, że jest to swego rodzaju metryka wydawnicza, gdzie można przeczytać gdzie, jak i przez kogo dane dzieło powstało.

W moim przypadku na tej stronie są zawarte informacje o... stronie. A konkretnie o tym jak jest zbudowana.

contact

Na tej stronie można się dowiedzieć jak się ze mną skontaktować. Też raczej rzadko aktualizowana.

follow

W odróżnieniu od poprzedniej strony, ta zawiera informacje gdzie jeszcze można mnie znaleźć (i ewentualnie obserwować). Jest częściej aktualizowana, bo kolejne źródła mogą się sukcesywnie pojawiać lub zmieniać z czasem.

ideas

Strona, na której dzielę się swoimi różnymi pomysłami i dziwnymi przemyśleniami. W trakcie budowy.

interests

Strona, na której dzielę się swoimi zainteresowaniami. Jest to coś zupełnie innego, niż informacje zawarte na stronie about, bo cały czas dochodzą nowe rzeczy i wszystko może się zmieniać lub ewoluować.

now

Jest to chyba najciekawsza strona z jaką się spotkałem. Uwielbiam przeglądać katalogi tych stron, takie jak np. now garden, gdzie dowiaduję się co robią inni.

U mnie można się dowiedzieć jakie treści aktualnie konsumuję, czy nad czym pracuję. Ogólnie czym się teraz zajmuję i na czym się skupiam w danym momencie.

Widziałem, że niektórzy to automatyzują, ale ja wolę wpisywać tam informacje ręcznie, bo wtedy można przemyśleć, czy coś jest warte teraz mojego czasu.

privacy

Strona, na której powinny znaleźć się informacje o sposobach dbania o prywatność użytkowników. Najlepiej, aby było to napisane prostym i zrozumiałym językiem, nawet dla osób nietechnicznych.

U mnie są te informacje, chociaż żadnych danych nie zbieram.

save

Na tej stronie dodałem kilka linków do produktów, których używam. Niektóre z nich są afiliacyjne.

support

Na tej stronie można znaleźć sposoby na wsparcie mojej działalności.

uses

Druga zaraz po now bardzo ciekawa strona. Są tam informacje o praktycznie wszystkim, czego używam. Planuję też rozszerzyć informacje tam zawarte o sposoby używania danej rzeczy.


Recent posts